Palautusoikeus
Verkkokaupan yksityisasiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus, paitsi personoidussa tuotteissa ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Personoituja tuotteita ovat vaatteet tai muut tuotteet, jotka ovat tehty omien toiveiden mukaisesti, kuten tilaajan koon ja seuraajamäärän perusteella valmistetut tuotteet. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet, jos niissä on virhe. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia.
Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että ostajana on yritys. Tällöin kannattaa muistaa, että kuluttajansuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä.
Tilaustöinä toteutetuilla tuotteilla ei ole lainmäärittelemää palautusoikeutta. Mikäli tuotteessa ilmenee virhe, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Noutamatta jättäminen
Muistathan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Mikäli päätät jättää tilauksesi noutamatta, tulee sinun ilmoittaa siitä meille sähköpostitse tai kirjeellä postitse. Pyydämme huomioimaan, että jokainen noutamaton tilaus aiheuttaa meille lähettämisen ja palautuksen postikuluina sekä tilauksen käsittelykuluina n. 10 euron kustannukset, joten toivomme sinun noutavan tilauksen.
Palautus ja vaihto
Yksityisasiakkailla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita eikä se koske personoituja tuotteita. Huomaa, että tavaraa ei saa ottaa käyttöön. Siksi onkin tärkeää varmistaa jo etukäteen, että tuote on oikean kokoinen.
Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että ostajana on yritys. Tällöin kannattaa muistaa, että kuluttajansuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä.
Etämyynnissä ei ole kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti peruuttamisoikeutta, mikäli ostettu tuote on valmistettu tai muunneltu asiakkaan toiveiden mukaan eikä sitä voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita, voit toimittaa ne suoraan osoitteeseen Pajatie 5, Savonlinna tai palauttaa ne Postin kautta huolellisesti pakattuina paketissa mainittuun osoitteeseen. Ennen lähettämistä pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse visualvaluecustom@gmail.com, jotta voimme kirjata palautuksen järjestelmäämme ja ohjeistaa asiassa tarkemmin.
Jos asiakas peruttaa sopimuksen palautamme asiakkaalle tuotteen hinnan. Toimituskuluja emme palauta. Palautus tapahtuu asiakkaan ilmoittamalle suomalaiselle pankkitilille kolmen (3) arkipäivän kuluessa siitä, kun palautettu tuote on saapunut.
Takuu
Tuotteilla ei ole takuuta.
Jos tuotteessa on kuluttajansuojalain tarkoittama virhe, ostajalla on oikeus hyvitykseen. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan virheen tai vaihtamaan tuotteen virheettömään tai vastaavaan toiseen tuotteeseen. Toissijaisesti voimme harkita virheen hyvittävää hinnanalennusta. Kaupan purku on vasta viimeinen vaihtoehto.